.. bestond hoofdzakelijk uit spelletjes. Je kon er teksten op typen met een simpele tekstverwerker. Dat was 't. Rekenen kon hij uitstekend, want een computer is een apparaat dat werkt met nullen en enen. Dus rekenprogramma's schrijven in de Basictaal was mijn eerste optie. Optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen. Tafeltjes automatiseren. In een uurtje kon je een simpel programma schrijven. Dit werd opgeslagen op een cassettebandje. Begin 1982 liet ik leerlingen van groep 8 met deze programma's werken. Ik zag wat de computer met ze deed. Ze wilden tafels oefenen, zelfs na school. De leerkrachten op school wantrouwden de computer. Tjeu zag er wel iets in. Collega Jan schafte zich ook een Spectrum aan. Na een schenking van de Rabo-bank konden we 5 computers aanschaffen. De leerlingen van groep 8 leerde ik programmeren. Er ontstonden contacten met scholen in Belgie. Een video van het computergebruik op onze school werd op de Pedac in Roermond gebruikt als voorbeeld wat je er mee in het onderwijs kon doen. We haalden ook de krant.