10.8.06

Computers op de H. Hart


De eerste computer op school
Datum: 31 december 1981. Plaats: Roermond. Hennie en ik zijn aan 't winkelen bij V&D. De interesse van Hennie lag in de kinderkledingafdeling. Ik was toendertijd een verwoed foto-amateur met een eigen donkere kamer. Samen Jac Houben van de Lindestraat ging ik zelfs 's nachts op stap om nachtopnames te maken. Mijn interesses lagen bij: fotorolletjes, lichtgevoeligheid, fotopapier glossy of mat, vergrootapperatuur enz. Op weg naar de foto-afdeling kwam voorbij bovenstaande doos. Op de TV had ik wel eens een programma over home-computers gevolgd. 2 Homecomputers waren erg trek; de Commedore 64 en de Spectrum 16K. De Commodore was grafisch beter, maar de Spectrum was gemakkelijker te programmeren. Ik besloot een Spectrum te kopen. 399 gulden was een heel bedrag. Thuis gekomen pakte ik het ding uit
.